8 Kasım 2007 Perşembe

Güzel boyanmış bir ana arı

Bir arıcı için ana arının boyalı olması arıcıya her yönden kolaylık sağlayan bir görüntü. Birincisi ana arıyı kovanda bulmak kolaylaşıyor , ikincisi ana arının yaşının belli olması bu çok önemli. Fakat ana arı boyamaya yeni başlamış arıcılarımızın bazı dikkat etmesi gereken şeyler var. Mesela boya kalemi ve buna benzer aletleri tanıması gerekiyor.Ben kendi yaptığım bir hatayı sizinle paylaşmak istedim. Yeni aldığım boya kalemiyle boyama yaparken kalemin huyunu bilmediğim için kalem birden aktı ve ananın her yeri boyandı anayı maalesef kurtaramadık sizinde aynı hatayı yapmamanızı dilerim.



Yanımızda fotoğraf makinesi olmadığından fotoğraflama imkanı bulamadığımızdan , fotoğraf Beyazkovan sitesinden alınmıştır.

3 yorum:

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Sayın Enver bey bende ana boyarken boyayı fazla kaçırdım fakat anayı kurtuydu.birde bu boyayı selilozik araba boyalarından yapsak olurmu. Ben bayanların kullandığı oje ile yaplayı düşündüm fakat kokusundan dolayı sakıncalı olduğunu söylüyorlar.
Ayrıca bloğunuzda hayırlı olsun

Mehmet Yüksel dedi ki...

Sayın Enver bey herhalde bu hatayı
cogumuz istemiyerekten yaptık,aynısı bendede oldu
yeni aldıgım boya kalemi daha yeniyken ucunda boya olmuyor boya gelsin diye ucunu bastırdım salladım ve nihayet boya geldi,Anayı fazla bunaltmayım diye sırtına kalemin ucuyla bir dokundum
sanki icindeki bütün boya Arının üstüne boşaldı,ama ölmedi.
sonraları baktıgımda boyayı arılar
Ananın üstünden cogunu tekrar silmişler.
Blogunuz hayırlı olsun.

yaşar dedi ki...

Sayın Enver Bey Bende bir amatör arıcı olarak haddim olmadan arıcı arkadaşlarıma yararlı olurmu diye bir boyama aparatı yaptım ve tarifini maket arı bloğunda açıkladım Ojeyle Boyadım hemde toplu iğne başı kadar oje aldım ananın sırtına damlattım 5 dakika aparatta anayı beklettim hem boya kurudu hem kokusu gitti ana verilecek çıta ana salıverildiği zaman 2 tarafıda arılarıyla birlikte şerbet püskürtülürse daha garantili oluyor.Bol Ballı günler dileğiyle.